Kjører to skift hele året
Ølen Betong etablerte Haugaland Gjenvinning i 1999. I dag heter datterselskapet Haugaland Containerservice, og har ni biler i full sving hele året. De tar seg av næringsavfall og slakteavfall.
Publisert: 20.08.2015
Hoveddelen av jobben er kjøring av næringsavfall og containere for Franzefoss Gjenvinning AS. Avtalen med Haugesund-avdelingen ble inngått i 2011. Sju biler og 11 sjåfører sørger fra morgen til kveld for at avfall blir hentet og containere byttet. To biler og tre sjåfører kjører slakteavfall for Norsk Protein fra Fatland og Notura til Hamar og Grødaland. Selskapet omsatte for 24 millioner i 2014.
16 år med Ølen Betong
- Vi har det travelt hele året og går to skift både på bilene som kjører for Franzefoss og Norsk Protein. Det gir oss en effektiv utnyttelse av materialet, og kundene er veldig fornøyde med at containerne blir tømt i løpet av kvelden. Samtidig gir det oss fleksibilitet og er en god løsning for å ikke slite ut folkene våre, sier daglig leder Lars Ole Gjerde.
Ølen Betong etablerte Haugaland Gjenvinning i 1999. Gjerde begynte som sjåfør i 2007, og gikk inn som daglig leder i 2013 da containervirksomheten tiltransportselskapet ble endret til Haugaland Containerservice.
Løsningsorientert
- Haugaland Containerservice har i dag 14 dyktige sjåfører som betjener firmaets biler. Seks av dem har mellom 28 og 35 års fartstid, to av dem har vært her mer enn 15 år, og det er så og si ingen gjennomtrekk. Sjåførene kan opplegget, kjenner kundene og kan gå inn hvor som helst hvor det er bruk for dem. Innimellomtopper det seg, eller det dukker opp noe uforusett , men vi finner alltid en løsning til beste for kunden, sier Gjerde.
- Hva med kjøring for Ølen Betong?
- Vi kan i utgangspunktet kjøre hva som helst for hvem som helst. Vi har allsidig utstyr som truck på bil, maskinflak, tippkasse, og vi kjører innimellom betongvarer for Ølen Betong, sier Gjerde. Han utgjør alene administrasjonen i selskapet og fakturerer også selv.